onsdag 16 februari 2011

11 juni 2011!

Glömde jag skriva att vi gifter oss på pingstafton den 11 juni 2011!

Först hade vi tänkt gifta oss den 14 augusti, på våran 2 åriga förlovningsdag och dagen då vi fick nycklarna till huset. Men det visade sig att  min lillasyster och hennes sambo ska få en liten bebis då som är beräknad precis till den 14, så den dagen vågar vi ju inte ta. Plan två blev midsommarafton så att vi bara kunde ha en midsommarfest efteråt, men som vi misstänkte så va båda vigselförrättarna upptagna då och dagarna runt omkring. Plan tre blev pingstafton då den i år inträffar bara två veckor innan midsommar och mina föräldrar gifte sig på pingstafton för 25år sen fast då vad pingstafton den 17 maj.

Planerna för bröllopet är att kunna vara ute kanske blir det partytält i trädgården, men funderar oxå på att ringa runt till några ställen här i Habo och kolla läget lite, vi är ju ganska sent ut om man kollar bröllopstidningar och andra bloggar som brukar ha mellan 12-14 månader på sig att planera och förbereda. Vi har lite drygt 4 månader!!

Jag hoppas oxå på att kunna göra så mycket som möjligt själv till bröllopet, jag funderar för fullt på inbjudningskort, dukning, mat, tårta och förstås klänning, skor, hår och smink mm.

Just nu är det den här klänningen som jag gillar bäst och tanken är att jag och mamma ska försöka oss på att sy något liknande, vi får väl se hur det går med den saken.


Färgtema blir grönt, vitt, svart och silver tror jag


Här är lite inspiration till dukningen som jag hittade i Panduros häfte Duka till fest.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar